Metody Wytwarzania Oprogramowania
Programowanie web Java Javascript HTML/CSS Podstawy programowania Programowanie obiektowe Scrum agile eXtreme Programming Selenium UML inżynieria oprogramowania Android
Chcesz nauczyć się programować i projektować oprogramowanie? Chcesz nauczyć się tworzyć strony internetowe i proste aplikacje webowe? Chcesz poznać podstawowe narzędzia programistów i stosowane przez nich metody pracy? Chcesz poznać różne języki programowania i uzyskać szerszą perspektywę dotyczącą współczesnego przemysłu informatycznego?
Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałaś/odpowiedziałeś "TAK" - te studia są dla Ciebie!
Wykłady odbywają się w trybie zdalnym (z wyjątkiem pierwszego zjazdu), a zajęcia laboratoryjne stacjonarnie.
Studia podyplomowe Metody Wytwarzania Oprogramowania to 2-semestralne studia obejmujące 240 godzin dydaktycznych, z których aż 184 godziny (ponad 76%) to praktyczne zajęcia laboratoryjne, podczas których będziesz miał okazję przećwiczyć na konkretnych przykładach języki i technologie poznane podczas 56 godzin wykładów. Zajęcia laboratoryjne prowadzone są w dobrze wyposażonych salach laboratoryjnych w nowoczesnym budynku Wydziału Informatyki (budynek D17 AGH).
DO KOGO ADRESOWANE SĄ STUDIA?
- Przede wszystkim dla: osób pracujących na stanowiskach związanych z branżą informatyczną, z niepełnym, lub bez kierunkowego wykształcenia - takim osobom studia umożliwią uzupełnienie i uporządkowanie posiadanej wiedzy z zakresu Informatyki, a co za tym idzie podniesienie kwalifikacji do wykonywania zawodu, co będzie miało szczególną wartość w sytuacji dynamicznie zmieniającego się rynku pracy oraz szybkiego rozwoju nowych technologii. W efekcie studia mogą otworzyć takim osobom drogę do nowych, lepiej płatnych pozycji na rynku pracy.
- Ale też dla:
- Osób mających bieżący kontakt z osobami z branży informatycznej, np. współpracującymi lub zarządzającymi zespołami programistów. Takie osoby bardzo docenią możliwość spojrzenia "od tej drugiej strony" i poznania specyfiki codziennej pracy programistów, typowych problemów, narzędzi, architektur i koncepcji rozwoju oprogramowania. Dzięki temu na gruncie zawodowym będą lepiej przygotowani do komunikacji, zarządzania, koordynowania, ale także i kontroli :-) zespołów programistów, co jest konieczne w kontekście budowy innowacyjnych, efektywnych i sprawnych zespołów, gotowych do osiągania sukcesów na wymagającym i dynamicznym rynku IT. Zwracamy uwagę, że wejście w świat programowania wymagać dla tych osób poświęcenia większej ilości czasu na samodzielne opanowanie materiału w domu!.
- Osób bez praktycznego doświadczenia w branży IT, ale wiążących z nią swoje plany zawodowe. Ukończenie studiów umożliwi takim osobom rozpoczęcie przygody z branżą informatyczną dając solidne podstawy do dalszego rozwoju i kształcenia w ramach kursów specjalistycznych. Absolwenci studiów mają szansę na aktywny udział w projektach informatycznych, np. w rolach młodszych programistów, testerów, analityków lub koordynatorów projektów. Zwracamy uwagę, że wejście w świat programowania wymagać dla tych osób poświęcenia większej ilości czasu na samodzielne opanowanie materiału w domu!
CEL STUDIÓW
Celem studiów jest przygotowanie uczestników do rozwiązywania problemów w zakresie analizy, projektowania i implementacji systemów informatycznych.
SYLWETKA ABSOLWENTÓW
Absolwenci zdobędą podstawy do tworzenia oprogramowania działającego w różnych środowiskach, realizowanego w różnych językach i programowania przy pomocy szerokiej gamy metod i narzędzi. W szczególności absolwenci posiądą podstawową umiejętność projektowania (UML) programowania w językach obiektowych (przede wszystkim Java) oraz skryptowych wraz z powiązanymi z nimi technologiami i bibliotekami. Poznają również podstawy budowy aplikacji rozproszonych, bazodanowych (SQL) oraz webowych (HTML, CSS, Javascript, REST, Spring Boot, React). Posiądą także umiejętność korzystania z popularnych narzędzi pracy zespołowej (GIT, Github, Maven, serwery ciągłej integracji) oraz narzędzi do testowania oprogramowania (jUnit, Selenium). Poza umiejętnościami programistycznymi absolwenci zaznajomieni zostaną z popularnymi metodami projektowania i prowadzenia projektów informatycznych, w szczególności przy użyciu metodyki Scrum i technik zwinnych zapożyczonych z innych metod (np. eXtreme Programming). Kwalifikacje absolwenta pozwolą na świadomy udział w dowolnym etapie procesu konstrukcji oprogramowania. Dzięki temu będą mogli z powodzeniem aktywnie włączać się w proces konstrukcji oprogramowania, czy to pełniąc funkcję eksperta dziedzinowego, analityka, projektanta, programisty, testera, czy wdrożeniowca (DevOps). Nabyte doświadczenie pozwoli na dalszy rozwój preferencji i koncentrację na wybranej roli (rolach) twórców oprogramowania oraz świadome projektowanie swojej kariery na kolejnych specjalistycznych kursach. Szczególnie wartościowe, bo praktyczne umiejętności pracy w zespole absolwent zdobędzie w trakcie przygotowywania projektu końcowego w ramach pracowni projektowej.
PLAN STUDIÓW
Nazwa przedmiotu | Nazwa tematu | W | L | Forma zal. | Semestr | ECTS |
Wprowadzenie do programowania | 8 | 20 | ocena | zimowy | 4 | |
Algorytmy i struktury danych | 4 | 8 | ocena | zimowy | ||
Podstawy programowania | 4 | 12 | ocena | zimowy | ||
Programowanie w języku Java | 0 | 28 | ocena | zimowy | 5 | |
Programowanie w języku Java 1 | 16 | ocena | zimowy | |||
Programowanie w języku Java 2 | 12 | ocena | zimowy | |||
Projektowanie baz danych | 4 | 12 | ocena | zimowy | 2 | |
Projektowanie baz danych | 4 | 12 | ocena | zimowy | ||
Techniki obiektowe | 16 | 24 | ocena | zimowy | 5 | |
Analiza i modelowanie obiektowe | 8 | 8 | ocena | zimowy | ||
Wprowadzenie do testów i wzorców obiektowych | 4 | 8 | ocena | zimowy | ||
Persystencja w technikach obiektowych | 8 | ocena | zimowy | |||
Inżynieria oprogramowania 1 | 4 | 12 | ocena | zimowy | 2 | |
Metody wytwarzania oprogramowania | 4 | - | zimowy | |||
Komunikacja i praca w grupie | 4 | - | zimowy | |||
Analiza wymagań | 4 | 8 | ocena | zimowy | ||
Języki i technologie programowania | 4 | 20 | ocena | letni | 4 | |
Języki programowania | 4 | 12 | ocena | letni | ||
Programowanie systemów mobilnych w Android | 8 | ocena | letni | |||
Inżynieria oprogramowania 2 | 8 | 16 | ocena | letni | 4 | |
Wybrane techniki i narzędzia zespołów programistycznych | 4 | 12 | ocena | letni | ||
Zaawansowane techniki projektowania | 4 | 4 | ocena | letni | ||
Programowanie aplikacji webowych | 8 | 24 | ocena | letni | 4 | |
Programowania aplikacji webowych 1 | 4 | 8 | ocena | letni | ||
Programowanie w JavaScript | 4 | ocena | letni | |||
Programowanie aplikacji webowych 2 | 4 | 16 | ocena | letni | ||
Programowanie systemów rozproszonych | 4 | 8 | ocena | letni | 2 | |
Programowanie systemów rozproszonych | 4 | 8 | ocena | letni | ||
Pracownia projektowa | 16 | ocena | letni | 3 | ||
Pracownia projektowa | 16 | ocena | letni |
ORGANIZACJA STUDIÓW
Studia składają się z dwóch semestrów. Zajęcia odbywają się w trybie zjazdów weekendowych (sobota i niedziela). Łącznie przewiduje się 8 zjazdów w semestrze zimowym i 7 zjazdów w semestrze letnim. Laboratoria realizowane są z wykorzystaniem oprogramowania standardowo używanego w przemyśle informatycznym.
Na potrzeby studiów, uczestnicy mają dostęp do przetestowanych rozwiązań e-learningowych, z których centralnym elementem jest dedykowana platformy wraz z konspektami i materiałami do zajęć oraz aktualnymi ocenami i raportami z obecności na poszczególnych zajęciach. W ramach platformy dostępny jest również moduł komunikatora oraz aktualności, dzięki którym uczestnicy mogą się komunikować z poszczególnymi prowadzącymi oraz pozyskiwać istotne z punktu widzenia studiów informacje. W sytuacji przedłużenia stanu epidemiologicznego lub po uprzednim ustaleniu ze słuchaczami zajęcia będą się mogły odbywać w trybie zdalnym. W tym celu wykorzystujemy dobrze znane platformy telekonferencyjne jak Microsoft Teams czy też Cisco Webex. Dodatkowo uczestnicy na czas studiów otrzymują konta studenckie w ramach infrastruktury AGH, dostęp do biblioteki AGH oraz możliwość wykupienia wjazdu na teren AGH w czasie weekendów.
WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW
Do zaliczenia przedmiotów wymagana jest obecność (na co najmniej 80% zajęć) oraz aktywny w nich udział. Przedmioty, w ramach których prowadzi się zajęcia laboratoryjne kończą się zaliczeniem na ocenę (zwykle wystawianą na podstawie samodzielnie zrealizowanych i indywidualnie ocenianych zadań), która potem stanowi część oceny końcowej.
Ocena końcowa uzyskiwana przez absolwentów studiów podyplomowych Metody Wytwarzania Oprogramowania jest zgodna z przepisami Regulaminu studiów podyplomowych w AGH. Ocena końcowa tworzona jest w oparciu o średnią ważoną z ocen uzyskanych z poszczególnych przedmiotów.
WARUNKI REKRUTACJI
- Warunki rekrutacji, w tym wymagania wstępne: wyższe wykształcenie I stopnia techniczne. Dopuszcza się przyjęcie osób z wyższym wykształceniem I stopnia zdobytym w innych kierunkach (np. humanistycznych), lecz wówczas kandydat powinien posiadać pewne predyspozycje do wykonywania zawodu związanego z branżą IT (np. w związku z posiadanym doświadczeniem zawodowym lub hobbystycznym) lub być przygotowany na poświęcenie dodatkowego czasu na samodzielne przećwiczenie i ugruntowywanie zdobywanej wiedzy.
- Limit przyjęć na studia podyplomowe wraz ze wskazaniem minimalnej liczby osób przyjętych, warunkującej uruchomienie edycji studiów podyplomowych:
- 40 – limit osób;
- 20 – minimalna liczba warunkująca uruchomienie edycji.
- Termin rekrutacji: 13 maja 2024 r. (od godz. 12.00) - 30 września 2024 r. (lub do wyczerpania miejsc).
- Wymagane dokumenty oraz miejsce ich złożenia:
- budynek D-17 pokój 2.33, Monika Trojańska;
- formularz zgłoszeniowy;
- poświadczona przez Uczelnię kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał do wglądu);
- poświadczenie wniesienia opłaty wpisowej w wysokości 100 zł;
- oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem studiów podyplomowych w AGH;
- poświadczenie wniesienia opłaty za studia podyplomowe za pierwszy semestr studiów, nie później niż w terminie 14 dni przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Regulamin studiów podyplomowych w AGH dostępny jest na stronie głównej AGH.
JAK SIĘ ZAPISAĆ?
- Żeby zapisać się na studia musisz posiadać konto w naszym systemie. Żeby je założyć 👉🏻kliknij tutaj. Konto to umożliwia zapisywanie się na kursy zarówno w platformie podyplomowe.informatyka.agh.edu.pl oraz szkolenia.informatyka.agh.edu.pl. Jeśli już posiadasz konto możesz pominąć ten krok.
- Po utworzeniu konta 👉🏻 Zapisz się na studia.
- Poczekaj na automatyczne potwierdzenie Twojego zgłoszenia z naszego systemu i następnie 👉🏻prześlij na adres e-mailowy sekretariatu skany podpisanego Formularza Zgłoszeniowego, Oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem studiów podyplomowych oraz skan dyplomu ukończenia studiów wyższych. Na podstawie tych dokumentów będziemy Państwa kwalifikować na studia.
- Poczekaj na potwierdzenie kwalifikacji i uruchomienia studiów. Następnie 👉🏻 wnieś opłatę wpisową (100 zł) i prześlij na adres e-mailowy sekretariatu potwierdzenie dokonania opłaty wpisowej.
- Po otrzymaniu e-maila, nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem zajęć 👉🏻 dokonaj wpłaty za studia.
- 👉🏻 Prześlij lub dostarcz nam oryginały dokumentów przed uruchomieniem studiów lub podczas pierwszego zjazdu studiów.
- 🏃 Przyjdź na pierwsze zajęcia! 🎓
Dane do przelewu:
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Wydział Informatyki
al. Mickiewicza 30, 30-059 Kraków
Nr konta: 55 1240 2294 1111 0010 9554 7623
Bank Pekao S.A. Kraków
Z odpowiednim dopiskiem:
Opłata wpisowa za udział w studiach podyplomowych "Metody Wytwarzania Oprogramowania", subkonto nr 720.240.6008
Opłata za I/II semestr studiów podyplomowych "Metody Wytwarzania Oprogramowania", subkonto nr 720.240.6008
Cena: 8000 PLN